tisdag 11 maj 2010

Doftförmedling 2?

Den ständiga värken gör att jag har svårt att koncentrera mig och att tänka efter före, man har ju nog att hantera det onda! Detta försätter mig ofta i knepiga och besvärliga situationer som ställer till det. Förra veckan när jag skulle ta Älvsnabben hem klev jag på i Rosenlund och skulle av efter 2 hållplatser. Färjan for till första hållplatsen Lindholmspiren och vände tillbaka (här tänkte jag att det nog var en extratur) och fortsatte fram och tillbaka och ...
Efter några turer fram och tillbaka konstaterade jag att det nog inte var riktigt rätt och det var mycket riktigt! Älvsnabben som stannar vid Slottsberget skall vara skyltad Klippan!

Idag, också en besvärlig dag, dammsugade jag och då får det bli peu à peu. Vid första pausen spolade jag upp ett glas kallt vatten och samtidigt som jag svalde den lilla vita tabletten kände jag att något var fel och det var också mycket riktigt! Vad jag hade gjort var att svälja en liten doftkula som man kan ha i dammsugaren för att det ska lukta gott! Kanske får jag nu ont i magen eller så kommer det att lukta fräscht här hemma eller kanske jag får en väldigt bra andedräkt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar